6.3.07

Παίζει πρόβλημα...

…και μάλιστα σοβαρό.

Η μαμά, μας άφησε για μια εβδομάδα, πήγε στην πρωτεύουσα. Θέλοντας και μη ανέλαβα καθήκοντα baby-sitting στις 2 μικρότερες αδελφές μου.

Καλά τα πάμε… δεν έχω παράπονο. Ήρθαμε κοντά αυτές τις μέρες. Διαβάζουμε μαζί, τρώμε μαζί, παίζουμε μαζί.. Λίγο ζορίζομαι με την μικρότερη, που είναι 9 χρονών γιατί θέλει περισσότερη παρέα κι όταν δεν την έχει γκρινιάζει, αλλά οκ… μια υποχώρηση εγώ, μια εκείνη και την βρίσκουμε την άκρη.

Ως εδώ όλα καλά…

Το πρόβλημα έχει υπάρχει 2-3 μέρες τώρα. Ο φίλος της μεγαλύτερης αδελφής μου (ετών 15) έπαθε τροχαίο και τις τελευταίες 3 μέρες ήταν στο νοσοκομείο.

Εκείνη μιλούσε τακτικά με γνωστούς και την διαβεβαίωναν πως ξεπέρασε τον κίνδυνο και πως όλα βαίνουν καλώς.

Σήμερα το πρωί καθώς ετοιμαζόμασταν για το σχολείο χτύπησε το κινητό της.

Τόσο νωρίς δεν χτυπάνε τα τηλέφωνα. Ήλπιζα να μην έχει συμβεί κάτι κακό. Ανησύχησα. Δεν τόλμησα ούτε καν να πάω στο δωμάτιο της να ρωτήσω.

Μετά από 5 λεπτά πέρασε από μπροστά μου με μάτια κόκκινα από κλάμα. Ούτε τότε κατάφερα να πω λέξη. Κατάλαβα τι είχε συμβεί και ένιωθα παγωμένη. Δεν ήξερα τι να κάνω. Στέκεται απέναντί μου, με κοιτάζει και μου λέει “πέθανε”. Έχασα τη γη κάτω απ’ τα πόδια μου.

“ Γιατί εκείνος; Δεν είχε κάνει τίποτα κακό! κι έκλαιγε με λυγμούς.

Τι να κάνω; Τι να πω εκείνη τη στιγμή;

Την πήρα μια αγκαλιά και δεν μίλησα. Δεν είχα λόγια. Οτιδήποτε σκεφτόμουν μου φαινόταν χαζό. Να της γεμίσω κι εγώ το μυαλό με θεωρίες τύπου “έτσι είναι η ζωή, έτσι είναι ο θάνατος, και τι να κάνουμε”….Ανούσιες μαλακίες. Όχι, δεν μπορούσα.

Πονούσε. Δεν έχω χάσει ποτέ φίλο. Δεν μπορώ να ξέρω πως είναι. Κι εκείνη αναγκάζεται να το περάσει στα 15 της. Εκείνη τη στιγμή ευχόμουν όσο τίποτα άλλο να ήταν η μαμά κάπου εκεί. Εγώ δεν μπορούσα να βοηθήσω.

Την ρώτησα αν θέλει να μείνει σπίτι, να μην πάει σχολείο. Είπε όχι, και ξεκινήσαμε. Φτάσαμε στο σχολείο κι απ’ έξω την περίμεναν οι φίλες της.

Πλησίασαν… “είσαι καλά;” … κι άρχισε πάλι να κλαίει. Δεν ήθελα να την αφήσω στο σχολείο. Αλλά ούτε να πάει σπίτι μόνη της. Εγώ έπρεπε να πάω στη δουλειά. Μου είπε μια φίλη της ότι θα την πάρει, θα ζητήσουν άδεια και θα πάνε σπίτι της. Την πήρα πριν λίγο τηλέφωνο και είναι σπίτι της φίλης της.

Ρε παιδιά… τι λένε σε μια έφηβη μετά απο αυτό;

Τι θα μπορούσε να την κάνει να νιώσει καλύτερα;

Τα έχω χαμένα…

23 comments:

  1. Κοριτσάκι έχεις σοβαρό θέμα..
    Δεν έχω ιδέα τι λένε και τι κάνουν. Τώρα μόνο αγκαλιές και χάδια και πολλή πολλή αγάπη...
    Σου στέλνω και λίγη από τη δική μου μήπως και βοηθήσει λιγάκι..
    :(
    Σε φιλώ!!!

    ReplyDelete
  2. kalimera
    polu dyskoli katastasi..
    otan xanetai ena toso neo paidi, oloi pathainoun sok, poso mallon h aderfi sou..:(
    o xronos elpizw na to apalunei, sumvouli se sena makari na hksera na sou dwsw, mono isws na eisai -diakritika alla pragmatika- dipla tis..
    lypamai poly

    ReplyDelete
  3. Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τη συμπαράσταση και την κατανόηση.
    Πέρα απο αγκαλιές και τρυφερότητα, που ούτως ή άλλως υπάρχουν θέλει και κουβέντα το θέμα.
    Αλλά κουβέντα επί της ουσίας.Σπάω το κεφάλι μου..κάτι θα σκεφτώ..
    Είδωμεν.

    ReplyDelete
  4. καλά μη σπας το κεφάλι σου και έχουμε κι άλλα επεισόδια.. βγείτε να τα π(ι)είτε.. δε χρειάζεται να αρχίσετε βαριές συζητήσεις. Κάνε τη απλώς να γελάσει..

    ReplyDelete
  5. Βασικά νομίζω πως το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι αυτή η σιωπηλή αλλά ουσιαστική αγκαλιά. Περίμενε λιγάκι και θα σου μιλήσειο από μόνη της. Όταν το κάνει θα ξέρεις τι να της πεις και δε θα είναι ούτε ανούσιο ούτε κλισέ. Είμαι σίγουρος γι'αυτό.
    Η μικρή σε θέλει δίπλα της και δυνατή τώρα. Δε θα τη βοηθήσει και πολύ να κλαίτε παρέα.
    Καλό κουράγιο ρε συ :(
    Φιλιά

    ReplyDelete
  6. ...τι να σου πω?
    θα τα πούμε απο κοντά...

    ReplyDelete
  7. Θα συμφωνήσω με τους περισσότερους, δεν μπορείς να κάνεις τίποτε άλλο πιο αποτελασματικό από το να είσαι εκεί, δυστυχώς έχω πείρα επί του θέματος... ο καθένας διαχειρίζεται διαφορετικά τέτοιες καταστάσεις ένα είναι όμως το κοινό στοιχείο που το έζησα και γω: κανένας δεν μπορεί να σου απαντήσει στα γιατί σου.
    Είναι και αυτό το "γαμώτο" που μένει.
    Εμένα μου είχε κολλήσει μια έκφραση "να πα να γαμηθεί το σύμπαν".

    Σίγουρα είναι και ακούγεται "κλισέ" αλλά ο χρόνος είναι ο γιατρός...
    Υπομονή...
    Αν χρειαστείς ό,τιδήποτε βάλε φωνή...

    ReplyDelete
  8. Αγάπη εις την νι.

    ReplyDelete
  9. Hello!
    This work is very good. Thank you
    Good week for you
    By

    ReplyDelete
  10. Να είσαι δίπλα της, κοντά της... δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο πιστεύω που θα την κάνει να νιώσει καλύτερα πέρα απο τον χρόνο.
    Να είσαι εκεί για εκείνη κι εκείνη όταν θα μπορεί θα σου ανοιχτεί και η καλύτερη βοήθεια θα είναι να είσαι εκεί για να την ακούσεις όταν θα σου ανοίγει την ψυχή της...
    Κουράγιο.

    ReplyDelete
  11. Πριν 3 χρόνια... έχασα τον μπαμπά μου σε τροχαίο... πέθανε μετά από μια εβδομάδα στην ενταντική..

    Η πραγματικότητα όταν χάνεις κάποιον που αγαπάς,με ξαφνικό θάνατο, ότι δεν υπάρχει τίποτα και κανένας που να μπορέσει να σου πει τίποτα

    Το μοναδικό το οποίο υπάρχει σε βάθος χρόνου είναι συμβιβασμός..

    Σε ένα παιδί 15 χρονών είναι δύσκολο όλα αυτά να μπορέσεις να τα εξηγήσεις, όπως και είναι επίσης δύσκολο αυτή την στιγμή να μπορεί να καταλάβει ότι η ζωή συνεχίζεται..

    Απλά δώσε της ένα φιλί και από εμένα.. και ας μην με ξέρει.. ας μην με ξέρεις και εσύ...

    Είναι δύσκολο να ψάχνεις απάντηση.. σε ένα γιατί.. που κανείς δεν μπορεί να σου απαντήσει..

    Εγώ συμβιβάστηκα..

    ReplyDelete
  12. Λυπαμαι Ασταρτη.

    Αφησε την να σου μιλησει οταν το θελει και να εισαι διπλα της. Ισως αν μιλησει και με εναν ψυχολογο να της κανει καλο.

    Δεν νομιζω οτι μπορεις να κανεις κατι περισσοτερο.

    ReplyDelete
  13. Καλησπέρα, δεν ειναι ολα ζαχαρη...λυπάμαι

    Συμφωνώ και εγώ με τους περισσότερους. Διακριτικά δίπλα της αλλά να σε αισθάνεται.Πριν από ένα μήνα έχασα έναν άνθρωπο που αγαπούσα πολύ και κατάλαβα πως ο καθένας το βιώνει αλλιώς. Εγώ προτιμούσα να σκέφτομαι αυτά που είχε ζήσει κι όχι τι δεν έζησε και να θυμώνω με τον Θεό και τους ανθρώπους.

    Όταν σου ανοιχτεί θα το βρεις κι εσύ, και δε θα ξέρεις που ήταν τόσο καιρό.

    Δύναμη

    ReplyDelete
  14. βλέπω είμαστε όλοι μια ευτυχισμένη παρέα..

    ReplyDelete
  15. πωπωπωπωπωπω
    Αυτα ειναι τα ασχημα ρε γμτ....
    Δεν ξερω ειλικρινα τι να της πεις, δεν το έχω βιώσει, δεν το ξέρω... Οτι και να σου πω, θα ειναι βλακεία...
    Το μονο που μπορείς να κάνεις ειναι να την έχεις από δίπλα και ίσως να το συζητήσετε λίγο παραπάνω το θέμα... ειλικρινα νοιωθω πολύ άσχημα και δεν ξέρω τι να πω..:(

    ReplyDelete
  16. στοργη, χρόνο και κουβέντα (με αυτη τη σειρα)

    Επίπονη εμπειρία όντως...
    πολυ επίπονη....
    πάρα πολυ επίπονη...
    Αλλα εμπειρία..

    καλησπέρα

    ReplyDelete
  17. Δεν θα απαντήσω ξεχωριστά στον καθένα γιατί δεν έχω να πώ πολλά.

    Η μέρα κύλησε ήρεμα. Κυρίως έξω απ το σπίτι και αυτό βοήθησε. Ξεχάστηκε. Ή τουλάχιστον αυτό κατάλαβα.
    Δεν μιλήσαμε πολύ για το θέμα, αλλά μάλλον δεν έχει έρθει η ώρα.Ισως καλύτερα έτσι.
    Αγκαλιές..επιστράτευσα ολο μου το χιούμορ και την ενέργεια..βρέθηκε και με φίλους το απόγευμα και νομίζω πως πάμε καλά, αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη.

    Πάντως σας ευχαριστώ όλους. Αν και πρόκειται μόνο για απλά σχόλια επί του θέματος..βοήθησαν. Το οτι μοιραστήκατε παρόμοιες εμπειρίες ήταν αρκετό.Απ'οτι είδα, ένα είναι το συμπέρασμα...χρόνος και ηθική υποστήριξη...

    Απο αύριο χαμογελάμε γιατί αυτή η σημερινή μαυρίλα μας πλάκωσε...

    ReplyDelete
  18. Να της πεις πως ο καλός της είναι κάπου καλύτερα τώρα και πως μια μέρα θα ξαναβρεθούν.

    ReplyDelete
  19. ...επειδή εσύ που είσαι εκεί, είσαι αυτή που πρέπει να μιλήσει όσο κι αν δεν έχει κάτι να πει, αυτή που πρέπει να είναι πιο δυνατή όσο κι αν έχει χάσει τον κόσμο κάτω από τα πόδια της, αυτή που πρέπει απλά να ΕΙΝΑΙ εκεί κουβαλώντας ξαφνικά την ευθύνη να εξηγήσει όλα τα ανεξήγητα της ζωής, μην νιώσεις μικρή κι αδύναμη, ούτε μεγάλη και σπουδαία, ακούμπησε κι εσύ στους φίλους σου, όπως αφήνεις την μικρούλα να ακουμπά πάνω σου. Γιατί οι κρίκοι είναι αυτοί που ακουμπούν ο ένας στον άλλον,δένονται μεταξύ τους, εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, σε μια ατέρμονη αλυσίδα που μας κρατά όλους στη ζωή...

    ReplyDelete
  20. @alitovios
    Ρε'συ...δεν γίνεται να το πώ αυτό.
    Θα αρχίσω να κλαίω πρίν απο εκείνη...

    @stillblues
    Ετσι είναι...ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσα να το περάσω μόνη.Απλά δεν γίνεται.
    Απο λίγο όλοι για να μοιραστεί το βάρος.

    ReplyDelete
  21. πρώτη φορά σε διαβάζω και πολύ λυπήθηκα..
    το μόνο που έχω να σου πω από τη δική μου εμπειρία είναι να μην πεις τίποτα που κατά βάθος δεν πιστεύεις.. άκου την, όταν θέλει να σου μιλήσει, έστω κι αν δεν υπάρχει απάντηση που να ανακουφίζει..αυτό αρκεί.
    καλό κουράγιο και στις δυο σας..

    ReplyDelete
  22. Λυπάμαι γι'αυτό που διάβασα.Ό,τι και να της πεις τώρα δεν έχει νόημα.Απλά να είσαι κοντά της.Και τώρα και αργότερα που θα παγώσει το τραύμα και θα πονάει πιο πολύ.Και με το χρόνο θα επουλωθει.

    ReplyDelete
  23. Καλησπέρα..
    πες της κάποια στιγμή ότι είμαστε σώμα και πνεύμα. Το ένα φθαρτο, το άλλο άφθαρτο. Κι αν το πρώτο δεν υπάρχει πια, το άλλο εξακολουθεί να υπαρχει. Εκείνος που μας έπλασε απο χώμα και μας έδωσε την πνοή Του, έχει στα χέρια Του τα πλάσματά Του. Και εμάς που είμαστε εδώ, και εκείνους που έφυγαν, όπως ο φίλος της. Τα αισθήματά μας δεν χάνονται και δεν ξεχνάμε τους αγαπημένους μας, για αυτούς μπορούμε να προσευχόμαστε να βρίσκονται κοντά στον Δημιουργό του κόσμου. Καλη δύναμη εύχομαι και στις δυό σας..
    Δ.

    ReplyDelete