30.3.07

Tόσοι πολλοί άνθρωποι!


...που σημαίνει τόσες πολλές διαφορετικές πραγματικότητες, τόσοι πολλοί διαφορετικοί χαρακτήρες.
Παλιότερα πέρασα από μια κατάσταση στην οποία θεωρούσα ότι κάτι δεν πάει καλά με εμένα.
Έκανα παρέα με ανθρώπους οι οποίοι μεταξύ τους δεν μπορούσαν να συνυπάρξουν.Δεν είχαν καμία σχέση.Παρ’ όλα αυτά μια χαρά τα βρίσκαμε (και με τους μεν και με τους δε). Με τον καθένα συζητούσαμε διαφορετικά πράγματα, όμως ποτέ δεν είχα σκεφτεί να τους φέρω κοντά, ακριβώς επειδή ήξερα πόσο πολύ απέκλιναν οι πραγματικότητες τους.
Κάπου εκεί άρχισα να αισθάνομαι το πολυσχιδές της προσωπικότητος μου.
Δεν μου άρεσε.
Οι συλλογισμοί μου είχαν ως εξής: αν ο καθένας έχει συγκεκριμένη πορεία που ακολουθεί, συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, κι αν μπορώ να
συμβαδίσω με τόσες διαφορετικές πορείες, τότε που είμαι "εγώ"?

Παιδιά...νόμιζα πως σιγά σιγά έχανα τον εαυτό μου. Ή μάλλον δεν έβρισκα πουθενά τον εαυτό μου.Γιατί για να τον έχω χάσει, πρέπει κάποια στιγμή να τον έχω βρεί. Και μέχρι τότε είχα την αίσθηση οτι αυτή η συνάντηση δεν είχε γίνει ποτέ.
Κι ολοι αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι γύρω μου (που επιλογή μου ήταν να κάνω παρέα, και κατα τ’άλλα πολύ μου άρεσαν) επιδείνωναν την υπάρχουσα κατάσταση.
Για κάποιο διάστημα είχε γίνει εμμονή αυτή η σκέψη.

Η απάντηση σε ολα αυτά τα ερωτήματα ήρθε με τον καιρό. Οταν πλέον συνειδητοποίησα πως με το να κάθομαι να τρώγομαι με τα ρούχα μου, δεν βγάζει πουθενά οπότε "άστο να κυλήσει".
Κατέληξα (κι όμως κατέληξα!) στο οτι τελικά δεν γίνεται να συζητάς με όλους τους ανθρώπους για τα ίδια θέματα.Με άλλους η κουβέντα μένει στα ρηχά, με άλλους προχωράει πιο βαθιά. Αναλόγως με αυτόν που έχεις απέναντί σου.
Δεν γίνεται να μιλήσω με όλους για κάποιο βιβλίο που διάβασα, όσο κι αν με επηρέασε.
Πρέπει να ξέρεις μέχρι που θα το φτάσεις. Αλλά ακόμη κι αν δεν το ξέρεις στο δίνει ο άλλος να το καταλάβεις.
Κάποιοι άνθρωποι είναι άψογοι για τον χαβαλέ και μόνο (που ναι...το χρειαζόμαστε κι αυτό εννοείται), αλλά παραπέρα..δεν.
Άλλοι ενδεικνύονται για θεωρητικές συζητήσεις, άλλοι για πρακτικά θέματα κ.ο.κ.
Δεν θέλω να κατηγοριοποιήσω, ούτε να βάλω ταμπέλες..δεν υπάρχουν ούτως ή άλλως.
Αλλά πρέπει να δώσω ένα παράδειγμα προς την καλύτερη κατανόηση του κειμένου (σιγά ρε εμπειρία!!).

Κάπου μέσα σε όλους αυτούς λοιπόν βρίσκεται και το "εγώ" του καθενός.
Οπως μπορείς να λάβεις μηνύματα για το μέχρι που θα φτάσει η κουβέντα, υποθέτω πως το ίδιο γίνεται κι απ’την απέναντι πλευρά.Στέλνεις κι εσύ τα δικά σου.
Γιατί τελικά τι είναι οι ανθρώπινες σχέσεις αν οχι συνεχής και αδιάκοπη ανταλλαγή μηνυμάτων;

Αυτή η διαφορετικότητα είναι μάλλον που το κάνει ενδιαφέρον το όλο παιχνίδι.
Κι αυτή είναι η δική μου πραγματικότητα.

Είχα οίστρο σήμερα.
Φτάνει τόσο. Είναι και Παρασκευή..μην μας πέσει βαρύ! :)

Η pic είναι του φίλου Δημήτρη.

14 comments:

  1. gnwstos o provlimatismos, eixa grapsei ki ena psilosxetiko post me xamaileontes kai apo ekei arxisan na me apokaloun kai savra.

    pantws emena akoma me apasxolei
    px milaw me kapoion gia ena vivlio oxi giati etsi travaei h syzhthsh alla mono kai mono giati aresei ston allon (sick huh?)

    ReplyDelete
  2. Εμένα μ'αρέσει πολύ αυτή διαφορετικότητα. Μ'αρέσει που μπορώ να συνυπάρχω με πολλούς ανθρώπους και να τα βρίσκουμε. Η προσαρμοστικότητα είναι δείγμα ευφυϊας όπως έχω πει και σε παλαιότερό μου ποστ (όχι που θ'αφήσω μόνο τη Σαύρα να κάνει διαφήμιση!!!).
    Ωραίοι οι Παρασκευιάτικοι προβληματισμοί!Ακόμα πιο ωραίο το ΣΚ!
    Ματς μουτς!

    ReplyDelete
  3. Τι είπες τώρα... Τελικά, εκεί που νομίζεις ότι τα παθαίνεις μόνο εσύ, εκεί κάπου ανακαλύπτεις ότι το παθαίνουν όλοι. Είμαι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Κι αναρωτιόμουν πως γίνεται να υπάρχουν τόσα διαφορετικά "εγώ", το καθένα από τα οποία συναναστρέφεται με διαφορετικά γκρουπ δυναμικότητας, τα οποία μπορεί και να μην γνωρίζουν ή να μην αναγνωρίζουν το άλλο "εγώ" μου. (το πήρα και το έστειλα)

    Καλό ΣΚ!!!!

    ReplyDelete
  4. Αυτοί που θα βγάλουν άκρη με τη μια από αυτά που λέω, αποτελούν από μόνοι τους ένα γκρουπ....
    :)))))

    ReplyDelete
  5. Αυτό είναι τελικά και το μεγάλο μυστικό για να πετύχουμε κάποια στιγμή την ηρεμία σε αυτόν τον πλανήτη: "Σεβασμός στην διαφορετικότητα" φύλων, λαών, παραδόσεων, θρησκειών....

    ReplyDelete
  6. Μάλιστα. "Έκανα παρέα με ανθρώπους οι οποίοι μεταξύ τους δεν μπορούσαν να συνυπάρξουν.Δεν είχαν καμία σχέση.Παρ’ όλα αυτά μια χαρά τα βρίσκαμε (και με τους μεν και με τους δε)"-> πιστεύω πως μπορούν να συνυπάρξουν... δε λέω να κάνουν κολλητή παρέα.

    "Κάποιοι άνθρωποι είναι άψογοι για...Δεν θέλω να κατηγοριοποιήσω"-> έτσι είναι... όμως δεν είναι άσχημο να λες: με τον α θα πηγαίνω για βρούβες, με τον γ για το ταδε κλπ? απ τη μια έχεις επίγνωση του τι μπορεί κ θέλει ο άλλος να σου δώσει κ απ την άλλη μοιάζει με σκέτο αλισβερίσι...δε ξέρω έτσι είναι οι φιλιές...?! (πολύ καιρό με έχει απασχολησει αυτό κ άρκη δεν έχω βγάλει)

    ReplyDelete
  7. @spyros
    Α, ώστε έτσι ξεκίνησε!Είπα κι εγώ..απο νυχτερίδα, σαύρα;πώς;

    Εεε..sick δεν το λες.
    Μέχρι ένα σημείο βέβαια.Μέχρι το σημείο που δεν επισκιάζεις την δική σου προσωπικότητα για χάρη κάποιου.
    Πάντως αν έχω καταλάβει σωστά πρέπει να είσαι απο τους καλύτερους ακροατές. Κι αυτό ξέρεις σπανίζει.
    Οπως και να’χει παν μέτρον άριστον όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών.
    Ναι να ακούς, αλλά να δίνεις και την εικόνα ΣΟΥ.

    @blogaki
    Oπως βλέπω έχει απασχολήσει κόσμο το θέμα. Και πως να μην είναι έτσι;
    Κι εγώ είμαι υπέρ της διαφορετικότητας, αλλά ομολογώ πως με τρόμαξε πολύ κάποια στιγμή.
    Πολύ ωραία αυτή η αποψη..."Η προσαρμοστικότητα είναι δείγμα ευφυϊας"..θα την επεξεργαστώ.
    Καλό ΣΚ κ σε εσένα καλό μου.
    Φιλάκια :)

    @pieta
    Pietoula τελικά αυτή η ταύτιση στα μπλόγκς είναι ίσως το καλύτερο κομμάτι. Να βλέπεις πως δεν είσαι μόνος..πως υπάρχει κόσμος με κοινές ανησυχίες,κοινά βιώματα.
    Μπορώ να καταλάβω απόλυτα τι εννοείς, με αυτά τα διαφορετικά "εγώ". May i join the group?
    :):):):)

    ReplyDelete
  8. @klearchos
    Δεν έχεις κι άδικο. Δεν το είχα σκεφτεί σε επίπεδο πέρα απ’ την προσωπική μου ζωή, αλλά τελικά ναι..έχεις δίκιο. Ακούγεται πολύ λογικό.

    @joan
    Joan χωρίς τραγούδι σήμερα;;
    Το προσπερνώ..να μην επαναληφθεί! ;)
    Ο πραγματικός φίλος, ο κολλητός σου, είναι αυτός που μπορείς να του πείς τα ΠΑΝΤΑ χωρίς δισταγμό.Χωρίς να φοβάσαι πως θα κριθείς.Χωρίς δεύτερη σκέψη.Αν το έχεις ζήσει μια φορά ξέρεις πως είναι.
    Οι υπόλοιποι είναι απλά άνθρωποι με τους οποίους σ’αρέσει ή τυχαίνει να συναναστρέφεσαι. Δεν έχεις πολλές απαιτήσεις.Απλά βλέπεις μέχρι που μπορεί να φτάσει ο καθένας.Το μόνο αλισβερίσι που γίνεται είναι αυτό των απόψεων.

    ReplyDelete
  9. 1)Έχω συναντήσει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους
    έχω γνωρίσει χιλιάδες
    έχω συζητήσει με εκατοντάδες
    έχω γλεντήσει με δεκάδες
    μα οι φίλοι μου είναι μετρημένοι στα δάχτυλα των χεριών μου.

    2)"Με άλλους η κουβέντα μένει στα ρηχά, με άλλους προχωράει πιο βαθιά"... και με άλλους ούτε καν αρχίζει!

    3)"άστο να κυλήσει";;;

    4) "Εμένα οι φίλοι μου"
    Στίχοι: Κατερίνα Γώγου
    Μουσική: Magic de Spell

    Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
    Που κάνουν τραμπάλα στις ταράτσες ετοιμόρροπων σπιτιών
    Εξάρχεια, Πατήσια, Μεταξουργείο, Μετς
    Κάνουν ό,τι λάχει
    Πλασιέ τσελεμεντέδων κι εγκυκλοπαιδειών
    Φτιάχνουν δρόμους κι ενώνουν ερήμους
    Διερμηνείς σε καμπαρέ της Ζήνωνος
    Επαγγελματίες επαναστάτες
    Παλιά τους στρίμωξαν και τα κατέβασαν
    Τώρα παίρνουν χάπια και οινόπνευμα να κοιμηθούν
    Αλλά βλέπουν όνειρα και δεν κοιμούνται

    Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
    Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα

    Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα
    Στις ταράτσες παλιών σπιτιών
    Εξάρχεια, Βικτώρια, Κουκάκι, Γκύζη
    Που πάνω τους έχετε καρφώσει εκατομμύρια σιδερένια μανταλάκια
    Τις ενοχές σας
    Αποφάσεις συνεδρίων, δανεικά κοστούμια, σημάδια από κάφτες
    περίεργες ημικρανίες, απειλητικές σιωπές
    Κολπίτιδες...
    Ερωτεύονται ομοφυλόφιλους...
    Κρυπτομονάδες...
    Καθυστέρηση...
    Το τηλέφωνο...
    Σπασμένα γυαλιά...
    Το ασθενοφόρο...
    Κανείς...

    Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
    Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα

    Κάνουν ό,τι λάχει
    Όλο ταξιδεύουν οι φίλοι μου
    Γιατί δεν τους αφήσατε σπιθαμή για σπιθαμή
    Οι φίλοι μου ζωγραφίζουν με μαύρο χρώμα
    Γιατί τους ρημάξατε το κόκκινο
    Γράφουν σε συνθηματική γλώσσα
    Γιατί η δική σας μόνο για γλύψιμο κάνει
    Οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
    Και σύρματα
    Στο λαιμό σας
    Στα χέρια σας
    Οι φίλοι μου...

    Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
    Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα

    ReplyDelete
  10. @an205
    1)Μεγάλη αλήθεια
    2)Αναφέρομαι σε αυτούς με τους οποίους γίνεται κουβέντα.
    3)Ε,ναι...οταν δεν βγάζω συμπεράσματα απο μια κατάσταση την αφήνω να κυλήσει για να δώ που θα με βγάλει. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως παύει να με προβληματίζει.
    4)Τραγούδι..φυσικά!

    ReplyDelete
  11. Παρα πολυ καλο ποστ.

    ζερο.

    ReplyDelete
  12. Τελειο ποστ Αστάρτη μου!
    Εγώ πάντως το γουστάρω που μπορώ και μιλάω σοβαρά με ορισμένους ανθρώπους και χαβαλεδιάζω με άλλους...
    Μονο το ένα δεν γίνεται γιατι απλά φρικάρεις... Το να μπορεις να καταφέρνεις και τα δυο, για μένα ειναι ταλέντο...


    Υ.Γ. Καθε φορά που γράφω, ξεχνάω πως έχεις βάλει word verification και τρώω μια ξενέρα μετααααααααααα

    ReplyDelete
  13. @zero
    thnx ;)

    @julia
    Θέλει ποικιλία η ζωή..έτσι είναι.
    ΥΓ:Καταλάθος το είχα βάλει.
    Οντως είναι εκνευριστικό.
    Οι επιθυμίες σας, διαταγές αγαπητή julia :)

    ReplyDelete
  14. Χμμμ...

    Ότι εκπέμπεις, αυτό εισπράτεις...

    Αστάρτη μου, θα δεις, ότι κατα καιρούς, ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής σου, θα συναναστρέφεσαι με διαφορετικούς ανθρώπους...

    Αυτούς που θα "τραβάς" κοντά σου με αυτό που θα εκπέμπεις στην κάθε φάση σου...

    Μην προβληματίζεσαι όμως... Το μυστικό δεν είναι τελικά στο να κρίνεις και να κατηγοριοποιήσεις αυτούς που θα έρθουν δίπλα σου... Το μυστικό είναι σε αυτό που θα είσαι και θα νιώθεις εσύ...


    -->an205: μέσα είσαι!!!

    Ο:)
    Ο:)

    ReplyDelete