26.3.07

Τέλος εποχής

Τον τελευταίο καιρό κλείνουν κεφάλαια στη ζωή μου, που η αλήθεια είναι πως είχαν κρατήσει πολύ. Ίσως περισσότερα απ’οσο θα έπρεπε... απ’οσο θα ήθελα.
Βλέπω τα πράγματα γύρω μου να εξελίσσονται αρκετά γρήγορα κι ομως πολύ φυσιολογικά.
Προσπάθειες πολλών μηνών που δεν είχαν κάποιο αποτέλεσμα όλο αυτόν τον καιρό, τώρα παίρνουν σάρκα και οστά και μου δημιουργούν την αίσθηση πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για ένα ουσιαστικό επόμενο βήμα.

Αρχίζω να συνειδητοποιώ πόσο ψυχοφθόρο και ανούσιο είναι να γυρνάς πίσω σε καταστάσεις.
Τελικά αυτό που δένει τους ανθρώπους μετά απο ένα τέλος, σε οποιοδήποτε επίπεδο κι αν συμβαίνει, είναι οι αναμνήσεις..οι στιγμές.
Ολα τα υπόλοιπα έχουν ημερομηνία λήξης. Ακόμη και δυνατά συναισθήματα, με τον καιρό και την απουσία ξεθωριάζουν. Ναι, δεν πρόκειται για φοβερά συμπεράσματα. Είναι σκέψεις που ολοι έχουμε κάνει.
Απλά είναι διαφορετικό το να υποθέτεις πως ισχύουν απ’ το να το βλέπεις μπροστά σου να συμβαίνει. Τα είχα ακούσει...σε θεωρητικό επίπεδο τα ήξερα, αλλά χρειάστηκαν να περάσουν 2 χρόνια ακριβώς για να πείσω τον εαυτό μου.

Οπως γίνεται σε ολες τις μάχες υπάρχουν πάντοτε και τα θύματα. Ανθρωποι που βρέθηκαν τυχαία στο μάτι του κυκλώνα, και παρασύρθηκαν απο αυτόν.
Να και κάτι ακόμη που οι περισσότεροι έχουμε ζήσει.
Εκεί αναγκαστικά πρέπει να σηκωθείς και να πατήσεις στα πόδια σου, γιατί αλλιώς δύσκολα θα βρείς δρόμο γυρισμού.
Θέλει δύναμη και θάρρος και καρδιά για να καταφέρεις να βγείς αλώβητος απο τέτοιου είδους ιστορίες. Κι επιστρέφω πάλι στις αναμνήσεις.
Οταν μετά απο το κρίσιμο διάστημα της επίπονης διαδικασίας καταφέρεις να κρατήσεις μέσα σου τα όμορφα πράγματα, δίνεις φοβερή αξία σε οσα πέρασες. Αξία στις επιλογές που κάποτε έκανες. Αξία στους ανθρώπους που σταθήκαν δίπλα σου.
Ετσι το έχω στο μυαλό μου, όντας ένας άνθρωπος που δεν το έχει πλήρως καταφέρει.

Προχωράω ομως. Θα συνεχίσω να βλέπω την ζωή μου πορτοκαλί, κι ας μετράω σοβαρές (αν και όχι πολλές) απώλειες. Οτι αφήνεις σε αφήνει...έτσι δεν λένε;
Ολα αρχίζουν και τελειώνουν εδώ. Επιλογές, αποφάσεις, δρόμοι...ολα είναι εδώ.


Πάντοτε, ο μεγαλύτερος φόβος μου ήταν να μην ξυπνήσω μια μέρα και γυρίζοντας πίσω να πώ "Τι;..αυτό μόνο;".
Ε, αφού είναι στο χέρι μου, δεν θα το αφήσω να συμβεί.Θα προσπαθήσω τουλάχιστον.

Τώρα ξέρω πως στην ανάγκη, θα φορτωθώ το σακίδιο και θα χαιρετήσω...
(δανεική η έκφραση, απο Del)

16 comments:

  1. Οτι αφήνεις σε αφήνει...
    Κι ότι σ'αφήνει πρέπει να το αφήνεις...

    και για μουσικό χαλί ένα ποτ πουρί από Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα

    "Τίποτα, τίποτα δεν χάθηκε στ' αλήθεια
    όλα είναι εδώ, όλα είναι εδώ

    Μια σπίθα μόνο ανάβει πυρκαγιές
    στις θημωνιές της μνήμης
    πυρκαγιές στις θημωνιές της μνήμης

    Κι αν η ελπίδα το μέλλον συντηρεί
    η μνήμη τρέφει το παρόν
    το παρελθόν μας δικαιώνοντας

    Γιατί ό,τι υπήρξε μια φορά
    δεν γίνεται να πάψει να έχει υπάρξει"
    ................................
    "Ακόμη κι αν αυτοί που θέλαμε δεν γίναμε
    ακόμη κι αν αυτοί που ήμασταν δεν μείναμε.
    Είμαστε ακόμα εδώ, είμαστε ακόμα εδώ,
    ψάχνοντας στα τυφλά καινούριους τρόπους.
    Αχ! είναι δύσκολο πολύ για μιαν αγάπη να χαθείς , να σβήσεις
    μα δυο φορές πιο δύσκολο είναι γι' αυτή να ζήσεις."
    ...............................
    "Τίποτα δεν έχει αλλάξει
    και τίποτα δεν είναι όπως παλιά
    μένει όμως ακόμα ένα πείσμα
    που δεν είναι συνήθεια μοναχά

    Γέλα, γέλα πουλί μου γέλα
    γέλα, κι είν' η ζωή μια τρέλα"

    ReplyDelete
  2. Θα κρατήσω μόνο το τελευταίο δίστιχο.
    Το άλλο δεν μ’αρέσει.. χμφ!

    ReplyDelete
  3. Προχώρα κοριτσάκι! Κι ό,τι έζησες μαζί σου θα το κουβαλάς, δικά σου είναι όλα και μέσα στην ψυχή σου!! :)
    Καλή συνέχεια!

    ReplyDelete
  4. το ξερεις οτι το πορτοκαλί είναι το χρώμα της παράνοιας?
    μαλλον το ξερεις)))))

    την καλησπερα μου

    ReplyDelete
  5. @blogaki
    Ναι..έτσι γίνεται. Ολα τα κουβαλάμε τελικά.
    thnx :)

    @crazy chef
    Της παράνοιας;
    Αχααα..έτσι εξηγούνται πολλά!
    :)
    Καλησπέρες κι απο εμένα

    ReplyDelete
  6. Έτσι, έτσι είναι όπως τα λες!

    πορτοκαλί της παράνοιας ε???

    Ας πάω να ενώσω τα κομμάτια του παζζζλλ!

    ReplyDelete
  7. αφού έκλεισε ένα κεφάλαιο στη ζωή κάνε ένα τατουάζ σε απόκρυφο σημείο.

    ReplyDelete
  8. Δεν έχω κάρτα, και είμαι σίγουρος ότι τσεκάρεις τα comments σου πιο συχνά από τα mails σου, οπότε έχω μια online πρόταση να σου κάνω. Τί έχεις να κάνεις την τρίτη, 27/3, το βραδάκι?
    Αν όλα πάνε καλά (δηλαδή: δεν χάσω το αεροπλάνο, δεν ματαιωθεί η πτήση, δεν με καθυστερήσουν στο στρατόπεδο,δεν έχει καθυστέρηση ώστε να χάσω την ανταπόκριση, κτλ) κατά τις 8 θα είμαι σπίτι. Θα δω την μητέρα μου, θα κάνω ένα μπάνιο και κατά τις 9 θα σε πάρω τηλ.
    Αλκοόλ και κουβεντούλα μέχρι αργά, πως σου φαίνεται η πρόταση μου?

    ReplyDelete
  9. Πορτοκαλί... Φωσφοριζέ πορτοκαλί... Φωσφοριζέ παράνοια! Να φαίνεται... Να την βλέπουν οι άλλοι καλά, να μην ξέρουν πώς να ξεφύγουν...

    Ο μεγαλύτερος φόβος μου είναι να ξυπνήσω μια μέρα και, γυρίζοντας πίσω, να πώ: Δεν αγάπησα ποτέ μου...

    ο:)

    ReplyDelete
  10. @joan
    Κι εσύ ε;
    Εμένα μου βγήκε πάντως! ;)

    @lazinio
    2 έκλεισαν..να κάνω 2 ταττού ή θα είναι two much?

    @aris
    :):):):):):)
    Εμείς απο κοντά! :):):)
    Ετοιμάσου για ρακί.Καιρό έχω να δώ γκριμάτσα..χουχουυυυ

    @aggelos spyrou
    Eυτυχώς τέτοιο κίνδυνο δεν διατρέχουμε.. ;)
    Πορτοκαλί for ever κι ας είναι της παράνοιας!

    ReplyDelete
  11. Telos = nea arxh

    Wraies den einai oi allages?

    However, i dont like memories..

    ReplyDelete
  12. Πάντα είναι ωραίες οι αλλαγές.
    Και πόσο μάλλον οταν βάζεις συνειδητά τέλος σε προηγούμενες καταστάσεις.

    Γιατί παιδί μου δεν σ’αρέσουν οι αναμνήσεις;
    Είναι οι μόνοι σύνδεσμοι με το παρελθόν..

    ReplyDelete
  13. Καλή μου αστάρτη,

    προχώρα μπροστά, έχε ανοιχτές τις πόρτες των αισθήσεών σου, τάϊσε τα θέλω σου όσο περισσότερο μπορείς, και, κάπου κάπου, ρίχνε κλεφτές ματιές στις αναμνήσεις σου... Όπως είπες κάπου: τίποτα δεν είναι χαμένο... Τίποτα... Το παρελθόν μας έχει χτίσει. Η άφθαρτη ψυχή μας του χρωστάει πολλά... Το φθαρτό μας σώμα, απλά ξεχνάει ότι δεν του αρέσει...

    Προχώρα μπροστά, σκέψου αισιόδοξα, τρίτη είναι σήμερα, άντε, κοντεύει το σαββατοκύριακο!!!

    Φιλιά. Ο:)

    ReplyDelete
  14. Οτι και να έζησες δεν σβήνει. Ειναι οι αναμνήσεις που τις χρειαζόμαστε που και που...
    Προχωραμε παντα κοιτώντας μπροστά...γιατι εκει ειναι η ζωη...:)
    ΣΜΟΥΑΚ

    ReplyDelete
  15. Αποκλείεται να γυρίσεις να πεις "τι...μόνο αυτό;" γιατί θα ξέρεις βαθιά μέσα σου πως αυτό το "μόνο" είναι πολύ περισσότερο από αυτό που περίμενες. Κράτα το καλά αυτό και θα δεις. Δεν είναι παρηγοριά, είναι πίστη στον εαυτό σου.

    ReplyDelete
  16. Όλες οι σχέσεις της ζωής μας είναι ένας φαύλος κύκλος ,ερωτικές , σεξουαλικές φιλικές ! Μερικές από αυτές δεν κλίνουν ποτέ γιατί είναι τόσο μεγάλος ο κύκλος που η μικρή διάρκεια της ζωής μας δεν προλαβαίνει να τις κλίσει , άλλες είναι από αυτές που νιώθεις πως το μολύβι του χρόνου δεν πρόλαβε να φτάσει ως το τέλος τους και έχουν μείνει μερικά απωθημένα , αλλά νιώθεις τόσο σίγουρος πως το τέλος τους είναι κοντά που αποφασίζεις πως είναι καλύτερο να αφήσεις ανοιχτό τον κύκλο από το να δώσεις ένα τέλος σε αυτόν , και υπάρχουν και οι σχέσεις όστις οποίες βλέπεις πως ο κύκλος έχει κλεισει!Στην τελευταία περίπτωση η παίρνεις την απόφαση να δεις την αλήθεια κατάματα και λες πως αυτή η σχέση τελείωσε και προχωράς παρακάτω η αφήνεις τον εαυτό σου να ζει στην ψευδαίσθηση πως κάτι υπάρχει ακόμη και ξεγελάς τον εαυτό σου…

    ReplyDelete